Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2024, 03:25   #139
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Meld u dus maar aan! Die enorme ervaring zal goed zijn voor de begroting.
Hoe komt u bij "enorme ervaring"? Ik heb praktijkervaring in de sector, dat maakt me niet meer of minder mens hoor.

Citaat:
Nu is immers bijna 15 miljard voorzien voor afbraak van de kerncentrales en beheer van het radioactief afval.
En wie heeft beslist dat de kerncentrales afgebroken moeten worden, en op welke basis?

Citaat:
Maar met die praktijkervaring wordt dat herleid tot zo goed als nul. Gewoon wat aarde recupereren en erover gooien. En natuurlijk het vlaggetje niet vergeten. Met daarop "Leve het simplisme!"
Het nucleaire deel van een kerncentrale decommissioneren vergt wel meer dan alleen de boel uitzetten. Dus zo simpel is dat allemaal niet.
Maar een zware betonnen en stalen bunker niet afbreken, da's niet zo moeilijk.
Ja, en? Dat is voortbordurend op de premisse dat een kerncentrale volledig gesloopt moet worden en alles wat radioactief is, veilig opgeborgen moet worden .

Wie heeft beslist dat de Belgische kerncentrales afgebroken moeten worden?
Ik denk niet dat het een groep nucleaire ingenieurs of technici was.

Zo'n groep kreeg wel te horen: "dit moet er gebeuren", wat gaat het kosten?"

Trouwens, Kweekreactor/kerncentrale Kalkar is ook niet afgebroken, dat was te duur... Zonder ooit nucleair actief geweest te zijn.