Discussie: Opgelet EUropa...
Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2024, 05:32   #143
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarom moet ik verontwaardigd zijn bij wat Rusland doet en blind zijn voor wat het westen deed?
U moet helemaal niet verontwaardigd zijn. Zelfverdediging is wel een biologische - noem het voor mijn part goddelijke - plicht. Rusland valt ons aan en "het westen" niet.

Citaat:
Wat Rusland in Oekraïne doet, is nog niet half wat de EU en Amerika in het oosten flikten na de Arabische lente. Maar dat zijn "dictators" dus ...
Zo kunt ge iedereen als dictator wegzetten en uzelf in een lopende lus als de "goeie" verkopen he.
Amerika heeft ons de voorbije eeuw niks dan goeds gebracht: welvaart, verdediging tegen de Duitsers en het nazisme, bescherming van onze vrijheid tegenover het Russisch fascisme. Dat is wat telt, de rest is tijdsverdrijf voor wereldverbeteraars.

Citaat:
Als NAVO niet kan uitbreiden in Oekraïne en dat bespaart mensenlevens, misschien niet uitbreiden dan en geld en mensenlevens besparen?
Vraag eens aan de volkeren die een halve eeuw tot een eeuw onder de Russische knoet geleefd hebben, waarom ze zo hard bij de NAVO willen zijn.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 30 mei 2024 om 05:32.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden