Discussie: Opgelet EUropa...
Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2024, 10:31   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
U bent gewoon over Rusland bezig omdat u gevormd bent daar zo over te praten.
Ik ga de bronnen die al van voor Irak tegen mij liegen om hun doelen te bereiken en het dan in puin achterlaten, mij niet verder laten informeren hoe die vork in de steel zit.

Ik klasseer dat simpel: Het westen veroorzaakte een IS, Rusland versloeg de IS.
En daarmee maak ik die laatste niet de goeie, maar ik maak de eerste zeker niet de goeie omdat ze de vijand van de laatste is.
Hun vijandsbeelden zijn mijn vijandsbeelden niet. Er is dringend een holistische benadering nodig en als iedereen dan voor zijn eigen deur veegt, is de straat proper.
Waarom enkel de oorlogsmisdaden van Rusland aanwijzen en jaar en dag zwijgen bij de misdaden die de grootste migratiegolf in de menselijke geschiedenis veroorzaakte? En de hongersnood daaruit zullen we ook maar niet benoemen he.
Waarom "enkel" de oorlogsmisdaden van Rusland aanwijzen? Wel, om de eenvoudige reden dat het hier gaat om... een oorlogsmisdaad van Rusland, nl. de open oorlog tegen Oekraïne, de inval van Russisch orcs die ondertussen dood en verderf zaaien in het buurland. Blijkbaar irriteert u dat mateloos, zodanig zelfs dat u het iedere keer weer over andere conflicten wilt hebben, dat u de discussie wilt proberen te verzanden.

Nogmaals: het gaat hier over de oorlog die Poetin heeft gestart tegen Oekraïne en die hij fanatiek verder zet met iedere soldaat, met iedere tank, met ieder artilleriestuk... die hij naar Oekraïne stuurt. Tijd dat u dat ondubbelzinnig erkent. Anders bent u net als een klein kind dat betrapt en tegen de meester begint te lamenteren "Jamaar, meester, ook Jantje deed dat..."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden