Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2024, 12:20   #51692
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja, nu eens beginnen over Assange. Assange deed niet aan journalistiek werk, maar zette geheime staatsdocumenten in de openbaarheid. U mag mij eens vertellen of het onthullen van staatsgeheimen in Rusland ongestraft gebeurt... Neen, in geen enkel land.

Russische media is trouwens niet verboden. Ik bekijk heel regelmatig een aantal Russische onlinekranten. De toegang is volledig vrij. Waar u het over hebt, waren de twee progandakanalen RT en Sputnik. Een verbod dat ik trouwens niet goed vind, maar daarover schreef ik vroeger al.
RT en Sputnik waren de voornaamste Russische media in het Westen.

Assange bracht enkel documenten naar buiten waaruit bleek dat de FBI en CIA massaal de Amerikaanse grondwet overtraden. Hij gaf deze informatie vrij in een kwaliteitskrant en gaf ze niet aan buitenlandse vijandige machten.

Interessant is ook dat hij aanvankelijk vervolgd werd wegens zogenaamde verkrachting waar niets van aan bleek. Daaruit alleen al blijkt dat de onafhankelijkheid van justitie in het Westen ook blabla is.

Toen men dacht dat het vliegtuig van de Boliviaanse president Morales Snowden vervoerde, werden alle internationale regels geschonden en werd het vliegtuig verplicht om te landen in Europa, waarna het, weeral tegen alle internationale regels in, werd onderzocht. Toen Belarus hetzelfde deed met een ryanair toestel, was het kot echter te klein. Opnieuw gigantische dubbele standaarden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden