Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2024, 15:35   #707
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
(Lange post over potentieel vertrek van ASML enzo.)
Update: de bedrijven zijn voorlopig weer binnengehouden. Daar is een hoop geld tegenaan gegooid in het behoud van de expat korting (dat gaat in ieder geval nog naar werkende mensen, dus daar kan ik niet al te chagrijnig over zijn) en een aantal andere voordelen. Ik had zelf liever gezien dat het vestigingsklimaat verbeterd werd door vooral het grootste knelpunt aan te pakken: personeel. Versimpel de regels en verkort de procedure voor het aantrekken van expats, dit is waarschijnlijk effectiever en sowieso goedkoper dan belastingkorting geven. En je zou denken dat de politici in charge voor simpelere regels zouden zijn, want daar hebben ze altijd de mond vol van. Stop daarnaast met het continue geklaag in de politiek over expats en andere buitenlanders. Als je publiekelijk op ze wilt schelden maar ze wel naar hier wilt halen moet je onder de tafel redelijke sommen geld overhandigen ja, gewoon een beetje goed ontvangen is goedkoper. Dus zeg wat je doet en doe wat je zegt. En blijf daarnaast investeren in opleidingen voor de mensen hier. Dat zouden mijn drie maatregelen zijn. Maar goed, we verliezen in ieder geval niet de hele hoogwaardige maakindustrie, en het resultaat telt.