Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2024, 21:46   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard ahaha

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klopt geen kloten van.

100 km/u + 6% is 106 km/u. Dus flitsen vanaf 107 km/u
enz...
Nog zotter, een tolerantiemarge die bijgeteld wordt.

Die 6% marge moet altijd afgetrokken worden van de gemeten snelheid vastgesteld door de meetapparatuur.

gemeten 107 kmh - 6% marge van 107 kmu = 107 - 6,42 kmu = 100,58 kmu afgerond 100 kmu wat men mag.

De apparatuur wordt dan namelijk ingesteld op 108 kmu. | 1 | 0 | 8 | bij een 100 kmu max.
vanaf gemeten 108 kmu - 6% marge van 108 kmu = 108 - 6,48 = 101,52 kmu "gaat de flits af" (ondertussen niet meer zichtbaar)


Citaat:
College van Procureurs-generaal

Brussel, 16 maart 2018

Bij gecorrigeerde snelheden boven de 100 km/h echter wordt de overtreding slechts vastgesteld zodra de maximaal toegelaten snelheid met meer dan één volledige km/h wordt overschreden.

Voor de duidelijkheid wordt hieronder een tabel gevoegd waaruit blijkt vanaf welke snelheid een overtreding wordt vastgesteld,,hoeveel de technische marge bedraagt en hoe hoog de met die toestellen gemeten snelheid mag zijn om nog een onmiddellijke inning van 53 euro te mogen heffen.

Maximum toegelaten snelheid / Louter technische marge / Gemeten snelheid vanaf dewelke het misdrijf wordt vastgesteld

100 km/h / 107 x 6 % = 6,42 km/h / 108 km/h
120 km/h / 128 x 6 % = 7,68 km/h / 129 km/h
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 mei 2024 om 22:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden