Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2024, 06:17   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.445
Standaard opgelost....we mogen het hopen,

https://arstechnica.com/gadgets/2024...tomer-account/

De "sanitair geformuleerde" verontschuldiging een paar weken geleden luidde:

Ik quote van het gelinkte stuk:

"the disruption arose from an unprecedented sequence of events whereby an inadvertent misconfiguration during provisioning of UniSuper’s Private Cloud services ultimately resulted in the deletion of UniSuper’s Private Cloud subscription."

Maar ondertussen kan Google er niet onderuit,niet alleen klant UniSuper,maar evengoed de honderduizenden andere zakelijke klanten willen ECHT weten
hoe zoiets kan gebeuren zodat ze hun eigen overwegingen kunnen maken...

tenslotte gaan ze bijna allemaal naar "de Cloiud",niet alleen wegens kostenoverwegingen,maar vooral "om van het IT- maintenance gezaag af te zijn" he...

NIET om al je data te verliezen

In een eigenlijk duidelijk opgestelde verklaring leren we al iets meer over de zaak:

ik quote van het gelinkte stuk:

During the initial deployment of a Google Cloud VMware Engine (GCVE) Private Cloud for the customer using an internal tool, there was an inadvertent misconfiguration of the GCVE service by Google operators due to leaving a parameter blank. This had the unintended and then unknown consequence of defaulting the customer’s GCVE Private Cloud to a fixed term, with automatic deletion at the end of that period. The incident trigger and the downstream system behavior have both been corrected to ensure that this cannot happen again.


Of in het Vlaams: Bij het aanvankelijk opstellen van de samenwerkingsovereenkomst is een vakje niet ingevuld geweest en noch Google,noch Unisuper
beseften dat het contract tijdelijk was...MET automatisch wissen...


zoals Kelt wijsneust:

Bullshitjobbers die contracten opstellen speciaal om de klant in verwarring te brengen ,brengen dus ook eigen Google personeel en zelfs diensten-programmeurs in verwarring.....introduceerden aldus workflow-fouten...met extreme gevolgen,...(kompleet dataverlies bij de klant hé..het ergste van het ergste...niet vergeten!)

De firma geeft aan dat dit voorval sowiezo al extreem zeldzaam zou KUNNEN voorgevallen hebben(we mogen het hopen ),en dat het nu niet meer KAN...

Niet vermeld in dit stukje,maar hierbij nogmaals,ere aan het IT-department van UniSuper dat buiten Google om een backup-systeem had dat ze gedurende twee
helleweken weer aan elkaar gebreid hebben tot een werkende omgeving voor de 640000 klanten en hun 130 miljard dollar pensioen-beleggingsfondsen...

Laatst gewijzigd door kelt : 1 juni 2024 om 06:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden