Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat zegt dan toch heel veel over de slechte voorbereiding van de hele operatie en doet nogmaals vermoeden dat Poetin en de ja-knikkers die hem omringen, van een scenario uit 2014 uitgingen: een weinig combatief en gedemoraliseerd Oekraïens leger, met ook bijzonder weinig slagkracht.
Daarnaast had het Oekraïens leger al Javelins. Het is niet zo dat de Amerikan al in week één hele ladingen naar daar stuurden. Reeds in 2018 komt het Oekraïens leger in bezit van Javelins, na onderhandelingen tussen de VS en president Porosjenko.
|
Dat scenario klopt niet, en je geeft zelf al de uitleg ervoor, en je liegt ook dat ik dat zou gezegd hebben, ik heb dat laatste ZELF hier al aangehaald, zie mijn onderwerp dat de SIPRI database quote, de openingspost van onderwerp Historiek wapenleveringen aan...
Ik heb toen al opgemerkt dat die bewering van zoveel Javelins per dag zoveel dagen lang in tegenspraak stond met de SIPRI database. Een tegenspraak impliceert een verzwijgen of een leugen.
De Russen konden, net als ik en iedereen met een internettoegang en niet geblokt door nazi's, die SIPRI database site ook opzoeken, en die bestaat ook al veel langer.
De duidelijke conclusie is dat de Russen bedonderd zijn geweest - dat het Westblok toen al haar Oekrains gesinterklaast regime veel meer hadden gesteund dan dat ze publiek maakten.
Zoals intussen BLEEK, leerden de Russen bij, om hun toekomst te verbeteren.
De Westblokse Experts daarentegen, zitten nog steeds in met Voortschrijdend Inzicht te kampen, dagelijks smijt der iemand van buiten een venster van hun klaslokaal open om te wijzen dat wat op hun bord gekrijt staat nie just is.
Putin heeft geen ring van jaknikkers maar een ring van supporters met een straal die tot in de kleinste dorpkes reikt. Het Westblok daarentegen ziet zich geconfronteerd met een ring van tegenstanders die elk jaar dichter nadert. Hun Capitool heeft al eens zo een feestje zien plaatsvinden. Een voorsmaakje van de toekomst, denk je niet?