Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2024, 07:46   #90
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Wekt dat écht verwondering op ?
Eigenlijk wel ja.

Citaat:
Dacht je echt dat er in die partij iemand is die het op zo een fundamenteel punt kan laten botsen met BDW zijn beslissing ?
Ik begrijp niet dat dit zo'n fundamenteel punt is als je ziet dat men er nergens anders in Europa een punt van maakt, er de democratie respecteert en beseft dat de tijden verandert zijn, dat men niet aan historicisme mag doen in de open samenleving. Ook begrijp ik niet dat de hele NV-A op die manier een troef uit handen geeft. Men kan zo zelfs niet meer dreigen met op Vlaams niveau samengaan. Het is gewoon vragen om Vivaldi 2.

Tenzij, tenzij De Wever en zijn partij echt duiveltje in een doosje spelen en bij een Vlaams-nationale meerderheid toch plots voor de VB strategie kiezen en voor een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring gaan. 't Moet zijn want ik zie niet in waarom oorspronkelijke NV-A'ers anders nog op NV-A zouden stemmen ?

Of zijn de stemtests die ongetwijfeld een veel beter beeld geven dan de peilingen zo zo zo slecht dat zelfs een Vivaldi 2 met les engages erbij niet meer lukt ? Staat al vast dat het Vivaldi + les engages +NV-A wordt ?

Waarom krijgen we geen resultaten van die stemtests te zien trouwens ? Zou dat mensen het idee of gevoel geven dat een directere democratie mogelijk is ?