Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2024, 12:00   #51760
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De geschiedenis van Ritter is me bekend. Ik zie niet in waarom zijn opinie dient weggelachen te worden omdat ze tegenwoordig 'pro Russisch' is. Uw bron is duidelijk 'pro Oekraïns'. Beiden ondersteunen ze de oorlog en dienen met voorzichtigheid benaderd te worden. Ik had een stuk over Fico op uw bron en dat was mijns inziens propaganda.
Ik zie het wel in, omdat de eenvoudige reden dat Ritter slechts een schakeltje is in de Moskovitische propaganda. In Nederland heeft men eens een onderzoeksteam gezet op het uittekenen van de chronologie van bepaalde thema's uit de Russische propaganda. Bijvoorbeeld de boodschap "Oekraïne kan niet winnen". Het resultaat was een mooi stroomdiagram waarbij men die progaganda ziet vloeien en hoe het zich verder verspreidt.

Een van die boodschappen is trouwens wat u hier zelf ook schrijft: "het Westen steunt de oorlog". Helemaal niet, het Westen steunt niet de oorlog. Het Westen gaat in op een heel legitieme vraag van het aangevallen land om bijstand te krijgen. Kunt u mij enige reden geven waarom Oekraïne zich niet tegen de Russische agressor zou mogen verdedigen en dus ook geen beroep mogen doen op buitenlandse hulp?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden