Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2024, 12:08   #377
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
|De mensen die dit toejuichen. menen die dat de democraten altijd aan de macht zullen zijn?

Of dat republikeinen te laf zullen zijn om dit te doen met hun democratische voorgangers?

Ik snap het echt niet.
Ik denk dat die mensen zozeer verankerd zijn in het systeem dat ze denken dat ja het niet uitmaakt of Trump al dan niet de verkiezingen wint, de bureaucratie controleren ze in alle geval toch.

Het is imo ook nog altijd verre van zeker dat als Trump de verkiezingen wint dit geaccepteerd gaat worden.

En dan is er Trump zelf nog, ie toen hij president was heeft hij ook nauwelijks iets ondernomen tegen alle hetze's en beschuldigingen. Mogelijk kon hij niet, mogelijk wou hij simpelweg niet.

En laten we eerlijk zijn... haast elke (top)politicus zou zonder problemen op verschillende gronden aangeklaagd en veroordeelt kunnen (moeten) worden.

Ik blijf de hele Trump hetze bizar vinden. Zoals eerder gezegd was zijn beleid niet radicaal anders dan dat van zijn voorgangers in mijn ogen.

Trump kabinet: vol neo-cons, goldman sachs usw
Trump staatsschuld: spend spend spend
Trump immigratie: vergelijkbaar met Obama (onder Biden wel ge-explodeerd)
Trump Buitenland politiek: Pro-Israel (natuurlijk), anti-china, anti-rusland (sancties geexplodeerd onder Trump), iets minder openlijk aggressief dan zijn voorgangers maar zeker geen trendbreuk
Trump burgerlijke vrijheden: pardon assange, snowden: nope, inperken activiteiten CIA, FBI, NSA: nope

In zekere zin lijkt Trump me vaak controlled opposition