Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Heeft NAVO niet Servië aangevallen om Kosovo van hen af te nemen?
Van belang is wat de bevolking wil. Ik denk niet dat de Oostkantons en de Elzas terug bij Duitsland willen. Is trouwens ook al heel lang geleden allemaal. Tot 30 jaar geleden echter waren Oekraïne en Rusland deel van hetzelfde land, dat is erg recent.
Heel wat conflicten komen voort uit het chaotisch uiteenvallen van de Sovjet-Unie, denk maar aan Nagorno-Karabakh.
|
U weet best wel dat de problematiek in Kosovo wel wat ingewikkelder in elkaar zit dan "de stoute NAVO die Servië bombardeert" om dan "Kosovo af te pakken".
Als het trouwens van belang is wat de bevolking wil, dan denk ik dat het in Kosovo een uitgemaakte zaak is. Al heel lang trouwens.
Dertig jaar geleden was er inderdaad nog de Sovjet-Unie, maar de tijd gaat verder en, zoals ik al vermeldde, gaf het onafhankelijkheidsreferendum in Oekraïne een heel duidelijke meerderheid voor het Oekraïens staatsverband aan. De enige stad waar dat niet het geval was, was Sevastopol (waar ook de aanwezige Russische soldaten allemaal stemrecht hadden).