Los bericht bekijken
Oud 18 april 2005, 22:27   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Knuppel

Ook u kent het IJzertestament NIET.

Sedert wanneer eisten de IJzerfronters Amnestie ?????

Knuppel

Schijnbaar kunt u na 60 jaar nog steeds niet bekennen
dat de collaboratie een vergissing was.

Het moet u dan ook deugd gedaan hebben vorig jaar
op IJzerwake, dat Staf Declerq gehuldigd werd
voor zijn steun aan het NAZI-regime dat miljoenen
de dood heeft ingejaagd.
Zoals ik al zei eiste de VU amnestie van bij de aanvang van haar bestaan.
Aan de IJzertoren!
Waarom deed ze dat als ze de collaboratie een vergissing vond?
Zou het niet kunnen dat er een oorzaak is waardoor men tegelijkertijd de collaboratie als een vergissing kan zien én voor amnestie pleiten?

De boodschap van de IJzerfronters wordt trouwens identiek overgenomen op de IJzerwake, daar waar Lionel er lichtelijk aan gesleuteld heeft op de IJzerbedevaart.
Hoe de Vlaams-nationalisten dat aan beide kanten interpreteren de dag van vandaag is weer een ander paar mouwen.
-Volgens jou betekent 'zelfbestuur' dus het Belgisch federalisme.
-Volgens je vijanden kan Vlaams zelfbestuur alleen in een onafhankelijk Vlaanderen.
Nochtans hoorde ik Lionel een van mijn lievelingsgedichten van Anton van Wilderode voordragen op de IIzerbedevaart en dat klonk NIET als 'Volk word Belgisch federalistisch!' maar ' Volk word Staat, word VLAAMSE staat!'

En neen, ik heb nooit beweerd dat de huldiging van Staf de Clerck me deugd heeft gedaan, integendeel.
De deugd die JIJ echter hebt om je aardsvijanden in hetzelfde verdomhoekje te duwen als de rest van politiek correct Belgique heeft je niet toevallig tot een gerespecteerde medestander van Yann gemaakt.