Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2024, 23:57   #51852
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U weet best wel dat de problematiek in Kosovo wel wat ingewikkelder in elkaar zit dan "de stoute NAVO die Servië bombardeert" om dan "Kosovo af te pakken".

Als het trouwens van belang is wat de bevolking wil, dan denk ik dat het in Kosovo een uitgemaakte zaak is. Al heel lang trouwens.

.
U weet best wel dat de problematiek in Oekraïne wel wat ingewikkelder in elkaar zit dan "de stoute Poetin die Oekraïne bombardeert" om dan "delen van Oekraïne af te pakken".

Citaat:
Als het trouwens van belang is wat de bevolking wil, dan denk ik dat het in Kosovo een uitgemaakte zaak is. Al heel lang trouwens.
Dat klopt, maar dat geldt net zo goed voor Donbas, de Krim, etc.

Citaat:
Dertig jaar geleden was er inderdaad nog de Sovjet-Unie, maar de tijd gaat verder en, zoals ik al vermeldde, gaf het onafhankelijkheidsreferendum in Oekraïne een heel duidelijke meerderheid voor het Oekraïens staatsverband aan. De enige stad waar dat niet het geval was, was Sevastopol (waar ook de aanwezige Russische soldaten allemaal stemrecht hadden)

Begin 1991 stemde de grote meerderheid in Oekraïne nog voor het behoud van de Sovjet-Unie. Eind 1991 was er echter gewoon geen Sovjet-Unie meer, dat referendum was dus gewoon pro-forma.
https://en.wikipedia.org/wiki/1991_S...et%20republics.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 juni 2024 om 00:00.
tomm is offline   Met citaat antwoorden