Discussie: Regenboog vlag
Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2024, 09:31   #105
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoeveel keer meer moet ik u zeggen waarom? Omdat er mensen zijn die geloven in de natuurlijke orde en niet in de social constructs van mensen in deze tijdsgeest. Mensen die de waarheid aan censuur moeten onderwerpen dmv cancel culture om hun versie te kunnen blijven opdringen.
Is uw christendom "natuurlijke orde"??

Citaat:
U mag dat voor uzelf opzoeken, een ander zou moeten kunnen kiezen dat vergif te weren net zoals u kan kiezen christendom te weren in uw opvoeding.
Diversiteit is niet uw mening opdringen omdat je niet kan leven met de "waarom niet" van een ander.
Daarom niet.
Het gaat helemaal niet om "een mening opdringen", het gaat om de waarheid vertellen.
Of ga jij beweren dat homo's niet bestaan? Dat er geen mensen zijn die zich man voelen terwijl ze uiterlijk vrouw zijn, dat er geen mensen bestaan die een geslachtsoperatie hebben ondergaan?
Dat zijn geen meningen, dat zijn waarheden. Die dingen bestaan.

Citaat:
Och komaan BigF, alsof ge een instituut nodig hebt om uw wereldbeeld te vormen? Hebt gij een school nodig om uw kind te leren over homofilie? Is dat werkelijk wat ge wilt? Mij niet gelaten, maar er moet ook vrijheid zijn hier niet voor te kiezen.
Maar waarom?? Dat vraag ik al -tig keren.
Men heeft het in de scholen ook over geschiedenis, over politiek, over kunst,... Ook allemaal dingen die ons wereldbeeld vormen.
Maar dat mag dan blijkbaar wel onderwezen worden.

En nogmaals: het gaat niet om "wereldbeelden" onderwijzen. Het gaat om de waarheid te vertellen. Over dingen vertellen die ze in het dagelijkse leven kunnen tegenkomen.
Dat is al heel deze draad mijn punt.
Ik heb het over waarheden.
Jij over geloof.
Ik weet wel op basis van welke van die twee ik mijn kinderen wil opvoeden.

Citaat:
Ik wil dat GIJ uw kinderen opvoedt en niet de staat.
BS. Wiskunde mogen ze wel krijgen op school. Nederlands, Frans, Engels, ook. We mogen ze vertellen wat er doorheen de geschiedenis is gebeurd. We mogen ze vertellen hoe de aarde rond de zon draait.
Maar als we ze in scholen durven vertellen over bepaalde soorten van sexualiteit moeten we ze plots zelf op gaan voeden??

Nogmaals: het gaat over waarheden. Over dingen die bestaan. Dat jij het daar moeilijk mee hebt is uw probleem. We gaan ook niet stoppen met lessen aardrijkskunde omdat er mensen zijn die geloven dat de aarde plat is.

Citaat:
Als wij rectoren horen klagen over de taalachterstand, zelfs bij mensen die het als moedertaal eigen moeten zijn, is het dan niet wijzer het terug bij de normale leerstof te houden in plaats van meer politieke propaganda in de school te duwen?
Ga je nu beweren dat er taalachterstand bestaat omdat er lessen over sexualiteit gegeven worden?

Citaat:
Jij kan dat perfect negeren en niemand binnen christendom lobbyt om uw kinderen van in de kleuterschool te vormen en dopen in christendom. Je kan dat perfect weren.
En terecht. Ik wil niet dat mijn kinderen iets wijsgemaakt wordt. Dat ze een verzonnen verhaaltje over een Jezus of over een God als waarheid vertelt wordt.
Want godsdienst heeft niks met waarheid te maken. Het is geloven in een verhaaltje. Met bij de ene godsdienst Allah op kop van het peloton en bij de andere God.
Dat gezever hoeft mijn kinderen niet onderwezen te worden.
Ze mogen gerust horen dat die dingen bestaan maar meer ook niet.
Citaat:
Laten we die vrijheid andersom ook bewaren.
En ook hier weer: andersom gaat het niet over verhaaltjes en/of verzinsels.
Homofilie bestaat, in tegenstelling tot God.
Andere vormen van sexualiteit ook. Die dingen bestaan.
Kijk buiten en je wordt er mee geconfronteerd.
Ik heb homo's over straat zien lopen, maar God in eigen persoon ben ik er nog niet tegengekomen.

Citaat:
Ik kan er best mee leven dat jij Jezus verwerpt en heb geen bekeringsdrang. Laten we dit andersom ook bewaren.
En ook hier weer. Het is altijd hetzelfde. Het gaat niet over bekeringsdrang. Ik wil u geen verhaaltje vertellen. Ik vertel u wat er in de wereld gebeurt. Ik vertel u wat de waarheid is. Dat er verschillende vormen van sexualiteit bestaan. Een feit dat niet te ontkennen valt.
Je bekeert mensen niet tot feiten. Je bekeert mensen tot verzinsels.

Citaat:
Daar is niets mis mee. Politiekers die les gaan geven om een volgende generatie te vormen, die woke worden en vies van de eigen cultuur, daar is wel iets mis mee.
Wat is volgens u "eigen cultuur"? Horen verschillende vormen van sexualiteit daar niet bij? Heeft Vlaanderen volgens u nooit homofilie gekend? Is dat iets uit de rest van de wereld waar wij altijd van gespaard zijn gebleven ofzo?

Citaat:
Omdat u ze verzint. Betrek er eens niet je eigen bedenksels bij, maar ga eens gewoon inhoudelijk in op wat ik effectief schrijf. Zonder dat te spiegelen aan mensen of een verleden waar ik vandaag los van sta. Dank bij voorbaat.
Ik verzin niets. Angstvallig bepaalde soorten van sexualiteit, die gewoon in het dagelijkse leven voorkomen, voor onze kinderen verborgen houden is gewoon preutsheid. Die dingen bestaan eh?
Ik zie niet in waarom het verbod op blote borsten tonen wel preutsheid zou zijn maar het tonen van verschillende vormen van sexualiteit niet.
Ik hoef daarvoor niets te verzinnen.

Citaat:
Dat maak jij er van. Wij vragen gewoon de vrijheid de natuur te ordenen zoals onze God die geopenbaard heeft aan ons, en willen dat niet opdringen aan u.
En ik hoop van ganzer harte dat de rest van de samenleving daar geen kl*ten rekening mee houdt. Punt.
Moslims vragen ook vanalles. Daar hoop ik ook dat er geen rekening mee gehouden wordt.
Je roept zelf over scheiding van staat en godsdienst. Awel, respecteer ze dan en leg je neer bij het feit dat uw godsdienst (welke ze dan ook is) niets te vertellen heeft over wat er in scholen onderwezen wordt.
Ik ga niet aanvaarden dat onze scholen of ons onderwijs gevormd wordt naar het feit dat jij in een verhaaltje gelooft.

Citaat:
Als gij wilt geloven dat men van geslacht kan veranderen is dat uw recht. Maar ge moet daar andermans kinderen echt niet bij betrekken.
Waar lees jij dat ik geloof dat je van geslacht kan veranderen?
Ik erken het feit dat er zoiets bestaat als geslachtsoperaties.
Dat een jongen, via allerlei chirurgische ingrepen, de uiterlijke kenmerken van een meisje gegeven wordt. En andersom. Dat die persoon dan nadien jongen of meisje is laat ik in het midden, dat maakt mij ook niet uit. Als die persoon daar gelukkig mee is is voor mij de kous af.

En als er dan mensen zijn die geloven dat die persoon dan daadwerkelijk van geslacht verandert is, is dat hun zaak. Misschien vragen we dat best aan mensen die zo'n operatie hebben ondergaan.
Maar mij maakt het niet uit.
Geloof je dat het geslacht veranderd is? Prima voor mij.
Geloof je dat het geslacht niet veranderd is? Ook goed.
Maar laten we vooral niet ontkennen dat die operaties bestaan.