Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
voor zover ik het dus begrijp gaat de kwaliteit van die batterijen er merkbaar op achteruit ?
|
Totaal verkeerd begrepen, het is natuurlijk andersom, en geen klein beetje.
Lijkt wel of je hebt een leesprobleempje? Ik heb mijn zin 3 keer gelezen, doe dat ook eens.

Vandaag is 3 juni 20
24
Ik zal voor jou de originele tekst plakken, met ggl-vertaling:
Citaat:
As per Recurrent’s findings: “Across all years and models, outside of big recalls, only 2.5% have been replaced. This increase from last year is entirely due to older cars. For cars older than 2015, replacement rates are 13%, but under 1% for cars from 2016 and newer.”
Volgens de bevindingen van Recurrent: “Over alle jaren en modellen is, afgezien van grote terugroepacties, slechts 2,5% vervangen. Deze stijging ten opzichte van vorig jaar komt geheel voor rekening van oudere auto's. Voor auto’s ouder dan 2015 bedraagt het vervangingspercentage 13%, maar minder dan 1% voor auto’s uit 2016 en nieuwer.”
|
- bij de gemiddelde BEV van 10 tot 14 jaar oud rijdt nog 87% met origineel batterijpack.
- bij de gemiddelde BEV van 8 jaar oud en jonger rijdt nog meer-dan-99% met origineel batterijpack.
BEV hebben in de regel MINSTENS volle 8 jaar garantie op het batterijpack.
Citaat:
en dan net buiten uw garantie de batterij kapot, of hem willen verkopen.
|
Ik raad die onzekere mensen aan een Toyota BEV te kopen waar ze tot 15 jaar garantie kunnen krijgen, mits een regelmatige controle bij Toyota.
Een batterij die dan nog kapot gaat, ofwel verkoop je dan de wagen (of inruilen) of je gaat voor een nieuwe batterij in je oude BEV.
Is bij een plofmotor ook niet anders.