Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2024, 15:19   #343
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat zit in fox' discours. Fox' redenering is dat de "monogame constructie" schijnbaar niet de norm is in de primitieve samenleving (onbewezen stelling trouwens) om dan te concluderen dat monogamie een product is van de cultuur. Kortom, primitieve volkeren hebben geen cultuur. De ondertoon is duidelijk: mannen in primitieve stammen wippen van de ene vrouw naar de andere. Het zijn wilden. Ongeciviliseerden. Of hoe eens te meer links getuigt van een echt koloniale opvatting. De neerbuigendheid bij links zit er diep in. Vandaar ongetwijfeld de zatteklap van "den Connor".
Neen Jan, dat is wat jij ervan maakt omdat je niet genoeg begrijpend kan lezen. Nogmaals, dat is niet mijn probleem

Monogamie is uiteraard een gevolg van onze cultuur. Polygamie is dan weer van toepassing in andere culturen. De bewering dat polygamie niet geciviliseerd is komt niet van mij, ik vel daar immers geen waardeoordeel over.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 juni 2024 om 15:21.
fox is offline   Met citaat antwoorden