Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2024, 20:12   #51978
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wilt NAVO Oekraïne niet opnemen?
Waarom mag NAVO uitbreiden maar Rusland niet wanneer dat volk daar voor kiest in een referendum? Leg me dat eens uit, want ik snap niet waarom u blind bent voor de expansiedrift van het westen maar democratische besluiten blindelings wegzet in uw aangestoken haat tegen Rusland.
"Expansiedrift van de NAVO"

Man, man... Weer zo'n debatfiche uit Moskou. Er is geen drift. Laat staan "expansiedrift". De NAVO neemt geen enkel land tegen zijn wil op. De NAVO neemt maar landen op die de geijkte procedure hebben gevolgd om lid te worden (eerder al beschreven) en pas dan als het land beantwoordt aan de criteria. Geen enkel land wordt gedwongen.

U mag mij eens uitleggen hoe toch zoveel landen uit het voormalige Oostblok en de Sovjet-Unie na de val van de Muur of de ineenstorting van de S-U de keuze hebben gemaakt om zich aan te sluiten bij de NAVO. Wat zou daar toch de reden van zijn? Al die landen hebben decennialang onder het juk geleefd van Moskou. En als ze er zich uit wilden losmaken, dan greep Moskou met harde hand in. Ooit gehoord over de Praagse Lente van 1968? Ooit gehoord over de Hongaarse Opstand van 1959? Ooit gehoord over Poznanopstand in Polen van 196? Leg mij toch eventjes uit waarom men daar in opstand kwam als het volgens u toch zo goed leven was in de schaduw van Moskou?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden