Los bericht bekijken
Oud 18 april 2005, 23:19   #86
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
10.000 versnelde overlijdens per jaar kunnen u worst wezen?
Ik denk niet dat we zoveel belang moeten hechten aan dergelijke studies.
Er is veel meer dan enkel vervuilde lucht waar mensen versneld van doodgaan.
En tevens zijn er nog vele andere problemen die drastisch te maken hebben met onze gezondheid.

Ik ga zeker niet beweren dat diesel een gezond goedje is maar om de diesel rijder een pak meer te gaan belasten voor iets waar hij geen kennis van heeft en omdat de overheid eigenlijk de mensen dwingt om over te stappen naar diesel.
het is de plicht van de overheid om er voor te zorgen dat er nieuwe zuivere en goedkopere energiebronnen zijn maar voor onze overheden was en is nog steed aardolie een gemakkelijke bron van inkomsten door accijnzen en allerlei belastingen hierop.
decennias lang zijn we nu al aardolie verslaafd en op geen enkel moment is er een overheid geweest die echt geinvesteerd heeft in nieuwe en goedkopere en vooral zuivere energie bronnen.
Waarom zouden ze ook, aardolie WAS er genoeg en WAS GOEDKOOP en men VERDIENDE ER VEEL AAN?
waarom dan investeren in dure onderzoeken naar een energie bron.
En ja nu is aardolie duur en ooit zal hij helemaal op zijn en zitten we met een probleem omdat de mensen nu massaal overschakelen op de nog welliswaar iets goedkopere diesel maar het echte probleem is dat de mensen geen andere keuze meer hebben dankzij de overheid.
dus ik vind dat de overheid nu maar moet opdraaien voor al deze kosten en het versneld doodgaan van 10000 mensen.
en niet de diesel rijders
laat de overheid nu maar hen verantwoordelijkheid opnemen en dat ze maar eens gaan zorgen voor een goedkope en zuivere energie bron waardoor de burgers hun auto nog kunnen gebruiken en hun verwarming betalen en zo meer.
slegie is offline   Met citaat antwoorden