Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2024, 14:58   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HBVL:

Conner Rousseau moet luisteravond vroeger afsluiten na incident: “Er is een bende op komst”
“Ik moet afronden, want er is een bende op komst en de politie is met te weinig om mijn veiligheid te garanderen.” Met die mededeling rondde ex-Vooruit-voorzitter Conner Rousseau zijn luisteravond in Ninove, de laatste van zijn tour door Oost-Vlaanderen, woensdagavond vroeger af dan verwacht.

“Dit is schandalig in een land met vrije meningsuiting”, reageerde burgemeester Tania De Jonge (Open VLD) op het incident. “Ik veroordeel dit verwerpelijke gedrag.”

Ze verduidelijkte later dat geen sprake was van geweld aan het café. “Er werd daar inderdaad door een aantal mensen op straat vrij hard geroepen”, aldus De Jonge. “Het was protest, ja, maar niet agressief. Er was ook geen sprake van een vechtpartij. Het waren de organisatoren zelf die de politie hebben gebeld. Zij hebben ook zelf beslist om het event, dat normaal tot 23 uur zou duren, vroeger stop te zetten."

Korpschef spreekt Rousseau tegen
Volgens de korpschef van de politie van Ninove werd het evenement niet stilgelegd omdat de politie de veiligheid van Rousseau niet kon garanderen, maar op diens eigen vraag.

“De organisator en meneer Rousseau hebben beslist om vroeger af te breken. Op geen enkel moment heeft de politie dat gevraagd”, aldus korpschef Wim Pieteraerens.

Het parket Oost-Vlaanderen werd niet op de hoogte gebracht van het incident. Het parket was in november vorig jaar wel een onderzoek gestart naar bedreigingen ten aanzien van Rousseau, nadat in Sint-Niklaas mondelinge doodsbedreigingen zouden geuit zijn. Het is niet duidelijk of dat onderzoek resultaat opleverde.

Het dutske, had schrik. Dat mag, dat is menselijk, maar dan gewoon beginnen te liegen om toch maar medelijden op te wekken.
Ik hoop dat dit recht in z'n gezicht terecht komt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden