Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2024, 18:21   #52095
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ge zijt denk ik niet eens geïnteresseerd in wat hij te zeggen heeft. Hij klaagt er onder andere over hoe ieder die niet mee gaat in het officiële verhaal en gaat voor onderhandelingen en vrede in plaats van oorlog beschuldigd wordt een Russisch agent te zijn. Het eenheidsdiscours is dat van oorlog. Afwijkende opinies zijn niet gewenst en er vallen daar zelfs doden bij. Het doel dient blijkbaar te zijn Rusland te 'verzwakken'.

Fico toont zich intelligenter, humaner en meer pro Europees dan dat juist door zijn verdediging ook van op democratie gestoelde nationale souvereiniteit als antidote tegenover een totalitaire tendens die de EU in een greep heeft. We hebben meer dergelijke politici nodig.
Ja, want het is natuurlijk heel intelligent, humaan en heel Europees om een agressor gelijk te geven. Fico is dus als iemand die niet naar de verkracht vrouw luistert, maar de verkrachter wil gelijk geven en stelt dat de verkrachte vrouw maar eens moet praten met haar verkrachter.

Neen, het komt totaal ongeloofwaardig. En ja, ik luister zeker, want ik heb een zwak voor de Slovaken, maar daar volg ik noch Fico noch die Slovaken die omwille van die reden voor hem stemden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden