Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Het is een Europees land. Als dat aangevallen wordt, zijn wij allemaal in gevaar.
Wat is dit nu weer voor een onzin... De fascisten zitten in Moskou in de regering.
|
Neen, als een Europees land aangevallen wordt na een aansleep van jaren liberaal Europees beleid, zou ik daar beter niet verwonderd over doen.
En het gewoon op zijn beloop laten gaan en ons terug met ons eigen land bezig houden.
Langs de ene kant veroordelen ze de politiek voor haar migratiebeleid, onderwijs, wooncrisis, ... en langs de andere kant roepen ze haar tot redder uit om ze te redden van vijandsbeelden die den televies in onze kop steekt.
Degene die ik al lang voor deze oorlog als slechte heb geplaatst, kunnen dus onmogelijk de goeie in dit verhaal zijn. Hun versie van de feiten, zowel als die van Rusland zijn deeply flawed.
In mijn naam moeten ze geen wapens gaan uitdelen en oorlog voor onderhandelingen plaatsen om een absolute overwinning te behalen. Die absolute overwinning zal ons allemaal zéér duur komen te staan.
Maar toen ik waarschuwde voor aanslagen door eerdere interventies werd ik ook als wappie weg gezet. De gevolgen die hieruit kunnen ontstaan zijn van ongeziene proportie en niet georganiseerd door een handjevol terroristen onder een draconisch wakend oog he.
Bezin en mediteer er eens diep over of het wijzer is een stuk grond op te offeren of voor de absolute overwinning te gaan.