Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ietwat verwarrende nieuwsberichten maar we kunnen er uit distilleren dat Merecedes Benz en Stellantis de plannen voor twee batterij-produktie-eenheden in Europa (een in Duitsland,een in Italie)voor onbepaalde tijd on hold gezet hebben.
Er is onvoldoende vraag,(en ontoereikende subsidies),om daar nu mee verder te gaan..
https://www.ttnews.com/articles/merc...tery-factories
Tevens is de realisatie ingezet dat ze bezig waren aan een project voor de VERKEERDE types Electrische auto's.Zoals we nu allemaal wel kunnen vaststellen gewoon op straat (zo snel gaat het)behoort de EV markt aan de GOEDKOPERE EV's,uit China,en NIET aan high-end EV's (die gewoonlijk via allerlei staatssubsidie mechanismen door Kelt mee bekostigd worden  )
https://www.ttnews.com/articles/merc...tery-factories
In Canada ,in ander nieuws, heeft Stellantis de bouwactiviteiten (samen met LG) voor een Batterijfabriek (de Windsor site) effectief onmiddelijk gestopt...Ze beschuldigen de Canadese regering er van onvoldoende over de brug te komen met beloofde subsidies ...
Ik zie aan beide zijden van de Atlantiek een verdere chantagemethode opduiken dit jaar.....de autofabrikanten gaan (opnieuw) meer subsidies willen of we gaan nog meer half afgewerkte sites,met reeds veel subsidiegeld er in, daar zien staan....
We gaan ook overal naar verkiezingen die mogelijk gaan resulteren in mandatarissen die al die subsidiezever na meer dan een decennium in ruil voor....niks.....hun kiezers niet meer willen aandoen...
En rijden we dan Chinees met een Chinees merk,of Chinees met een "Europees" uitziende carosserie er rond....tant pis.......
Onze "managers" hebben ruim tijd genoeg en geld gehad.....
Een automarkt die diende te bestaan uit enorme 80k patserbakken.....hoe HAALDEN ze het eigenlijk in hun hoofd? 
|
Het zijn niet alleen die grote bakken die veel te duur zijn.
zelf hetgeen ze produceren voor het klein grut of voor de gewone man/vrouw/zelf in te vullen. is gewoon veel te duur.
de goeiekoopste Tesla of Toyota, zit nu door die soepsiedie net onder de 40K. maar mensen hebben nog andere kosten he, ... dure lening afbetalen, dure financiering, en eigenlijk misschien nog een tweede auto nodig ook.
Ge moogt gij uw voituurke nog maar nodig hebben om elke dag 20 km mee te rijden, en dus makkelijk voor electrisch kunnen gaan, maar met de huidige prijzen koop ik mij een hybride.