Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2024, 14:29   #52160
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Jan van den Berghe

Citaat:
O jawel, zeker beantwoord. Ook u uitgelegd wanneer de parallel niet opgaat. En trouwens, het Russisch mag nog wel gebruikt worden. Ik gaf eerder al voorbeelden. Daarnaast kan in het middelbaar (van 1e tot 5e graad) Russisch als vak onderwezen worden.
Ewel, OK, de Vlamingen mogen ook in het Nederlands les krijgen de eerste tot de vijfde graad. Nu goed?
U hebt dat helemaal niet uitgelegd, U gebruikte de situatie van de Franstaligen in Vlaanderen als voorbeeld, ik heb U uitgelegd waarom deze parallel niet geldt. Vlaanderen is geen land, en de Franstaligen zijn een kleine en recente minderheid in Vlaanderen.

Nogmaals mijn vraag, zou U het OK vinden moest het NEderlands in België verboden worden in media en onderwijs (tenzij er altijd een Franstalige vertaling is en Nederlands wel mogelijk van de eerste tot de vijfde graad)?

Citaat:
Wat de beelden van Poesjkin betreft, daar zit een veel groter plaatje achter. U getuigt dus weer eens - de zoveelste keer op rij - van een hele partiële blik op de werkelijkheid:
Dan kun je ver gaan. Alle schrijvers en dichters hadden wel bepaalde voorkeuren, die zeker niet altijd pasten binnen de "liberale democratie". Dan moet je alle standbeelden voor iedereen afbreken. Maar enkel de Russische afbreken, dat is een onderdeel van een culturele genocide.

Nu mijn vraag, passen standbeelden voor Nazi-collaborateur en Holocaust medewerker Bandera dan wel binnen de "liberale democratie"?
tomm is offline   Met citaat antwoorden