Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano
BDW moet de statuten van zijn eigen partij volgen. Hij kan niet eigenhandig Art.1.1 wijzigen. Elke NVA-mandataris, ook de voorzitter, heeft de Codex getekend en gelezen.
"Deze codex bevat de essentiële plichten en gedragscode waar de NVA-mandatarissen, kandidaatmandatarissen en bestuurleden zich toe verbinden, met oog op het respecteren van de grondslagen en het realiseren van de statutaire doelstellingen van de NVA zoals opgenomen in art.1.1 van de statuten."
Zij die deze dissidentie volgen plaatsen zich buiten de partij. Ofwel was dit om te lachen of zatteklap, wat mij ten zeerste zou verwonderen. Er zijn reeds velen voor minder er uit geschopt.
|
ik ben Vlaams Nationalist
In de jaren 80 zag ik Vlaamse onafhankelijkheid anders dan anno 2024
Voor mij is Vlaamse onafhankelijkheid iets waar Vlaanderen met democratische meerderheid zelf kan beslissen zonder bemoeienis van België
In de jaren 80 was dat voor mij Vlaamse republiek
anno 2024 is de wereld verandert en Europa ook
Mijn principe blijft , dat Vlaanderen onafhankelijk zelf moet kunnen beslissen
en als dat confedralisme is, is dat ok voor mij
Vlaanderen kiest zelf wat ze zelf doen en eventueel met welke partners onder zelf gemaakte regels
Dit kan met bevoorrechte partner Wallonië zijn
Dit kan met de driehoek Rotterdam - Antwerpen- Duinkerke zijn
dit kan met de benelux zijn
dit kan een europees leger zijn
ik volg dewever als die zegt, als confederalsime goed werkt en Vlaanderen kan onafhankelijk beslissen. Moet we dan naar republiek Vlaanderen?
enig antwoord. Laat ons confederalisme bekomen , uitwerken en dan evalueren. Aan wallonië om van confedralsime een sucenvrehaal te maken voor beide partners. En zo de drang naar een republiek Vlaanderen weg te nemen
Maar wedden dat ze het omgekeerde gaan doen ? !!!!!