Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat
Een 2-staten oplossing kan enkel als er langdurige vrede is en als Israël een groot stuk land wil inleveren. Dat is inderdaad voor zowel Hamas als Israël een no-go.
De Palestijnen willen geen vrede en wanneer Israël zich terugtrok uit Gaza heeft dat de plaats ook niet veiliger gemaakt, net integendeel. Israël wordt niet beloond om toegiften te doen, ik vrees dat die tijd dan ook voorbij is.
Ook de West Bank wordt steeds onveiliger en Hezbollah aan de grens in Libanon steeds sterker en gevaarlijker. Ik vrees dat ze hoe dan ook Iran zullen moeten aanvallen, dit wordt een heel grote oorlog en de VS weet dat ze Israël zullen nodig hebben hierbij. Probleem is momenteel Oekraïne die heel de stock opgebruikt, ze verschieten meer raketten dan wat wij kunnen produceren. Rusland heeft dan ondertussen een overproductie die ze na de oorlog aan Iran kunnen verkopen.
Wat een shit show.
|
U vergeet erbij te zeggen dat Israël volgens internationaal recht veel illegale nederzettingen in de Westbank heeft toegestaan en vervolgens verdedigd. In Oslo, Camp David en Washington in de 1990's was het heel duidelijk Palestina krijgt de Westbank en de Gazastrook al de rest is voor Israël, vanuit de startpositie van beide partijen een genereuze deal voor Israël. Maarja toe vermoordde een radicale Israëliër Rabin, en kwam zijn achtergrond er achteraf beter af dan de toenmalige achterban van Rabin, dat is ergens wel wrang. Zeker omdat Rabin een Israëlische oorlogsheld was.
Maar waarom is Oekraïne een probleem? Eerlijk gezegd lig ik meer wakker van het conflict tussen Oekraïne en Rusland op ons Europees continent; dan weer een conflict tussen Israël en Hamas (en indirect Iran).
Het conflict in de Oekraïne heeft invloed op de machtsverhoudingen in Europa,
en zolang het zo blijft, redt Israel het wel, veel sterker dan Hamas, maar schandalig genoeg zitten de aanstuurders zelf veilig in de weelde van de VAE ed. Want de Hamas leiders zitten ook al niet meer in Palestina, maar ze sturen wel aan op zoiets.