Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
1: de olie zal inderdaad ni op zijn over e paar jaar, over e paar jaar gaat ze echter wel zo reteduur worde da geen kat er nog its aan heeft (omda de productie achterloopt op de consumptie)
aardolie zal nog zo'n 50-100 jaar voorhanden zijn.natuurlijk worden regelmatig nog nieuwe bronnen ontdekt maar dit zijn kleine velden en duur om te exploiteren.daarbij komt dat de behoefte enorm zal blijven stijgen door de opkomst van china en indië dus deze grote behoefte zal er ook voor zorgen dat de nieuwe aardolie velden het ware einde van aardolie niet veel zal uitstellen
maar het probleem is dat de olie zeer duur word en dus onbetaalbaar voor vele mensen en onze economie in gevaar drijgt te brengen waardoor we op korte termijn een oplossing moeten vinden
2: brandstof gehaald uit plantenmaterie kan NOOIT de brandstofbehoefte van de hele wereld voorzien, nooit! Weet ge ni hoeveel grond kost??
plantenmaterie kan inderdaadn ooit aan de behoefte voldoen.
Laten wen iet vergeten dat we ook nog gronden nodig moeten hebben om te kunnen eten en zo meer?
3: de enige brandstof die onze problemen kan oplossen is WATERSTOF. Wat hebbe we in overvloed? WATER! Van wa kunt ge waterstof maken? WATER! Met welke energie gaat ge die waterstof maken? WIND!
|
ik denk persoonlijk dat we onze hoop te zeer op die waterstof zetten.
om energie hiervan te hebben moeten we heel zuiver waterstof hebben en die zuivere waterstof verkrijgen we nu op basis van aardolie.
het zal nooit zo gaan dat je even je tank kunt gaan vullen aan de kust of in de vijver nabij.
dus ik heb echt mijn bedenkingen bij dit,maar het kan we leen tussenoplossing zijn.
we moeten blijven verder zoeken naar nieuwe energie bronnen en hopelijk komt er binnen de 20 jaar een echte doorbraak.