Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
ik denk persoonlijk dat we onze hoop te zeer op die waterstof zetten.
om energie hiervan te hebben moeten we heel zuiver waterstof hebben en die zuivere waterstof verkrijgen we nu op basis van aardolie.
het zal nooit zo gaan dat je even je tank kunt gaan vullen aan de kust of in de vijver nabij.
dus ik heb echt mijn bedenkingen bij dit,maar het kan we leen tussenoplossing zijn.
we moeten blijven verder zoeken naar nieuwe energie bronnen en hopelijk komt er binnen de 20 jaar een echte doorbraak.
|
In een verbrandingsmotor gooien we tegenwoordig nochtans wat meer dan wat je een 'zuivere brandstof' kan noemen hè. Door middel van elektrolyse van water verkrijg je zuiver waterstof en zuurstof.
Zet enkele windturbines aan de kust, hang er krachtige elektrolyse systemen aan en plaats enkele vette tanks of trek een state-of-the-art pijpleiding naar het binnenland. Het zou in ieder geval in ons voordeel zijn om sneller te investeren in alternatieven, dan strenger te worden op de huidige regelingen. De rest van de wereld let er niet op, en bij mijn weten gaat de wind de wereld rond. De staat zou gewoon het gebruik van gassen als brandstof moeten stimuleren.
We gaan een economie tegemoet die draait op elektriciteit en waterstof, beide geproduceerd door middel van hernieuwbare energiebronnen. Wind is momenteel het voordeligste, maar heeft als nadeel (net als de andere elementen) dat het onvoorspelbaar is van nature en dus niet altijd kan instaan voor voldoende energie. Hier komt waterstof in het spel, dat door middel van een chemische reactie (zoals in een fuel cell) weer in elektriciteit kan worden omgezet. Meer info over een
EU project en
waterstof als brandstof.