Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2024, 17:29   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Waar zegt hij dat dit punt niet meer zou gelden?
Alleen de weg naar zelfstandigheid loopt over het confederalisme8
Dat is de enige mogelijkheid om daar te geraken en het zal al moeilijk genoeg zijn om de Franstaligen daar mee te krijgen.
Al het andere is fictie en tijdverlies, tenzij je aan geweld denkt. Succes daarmee !
Ik had gehoopt na Catalonië, dat er meer inzicht in de geest van sommigen gedaald was.
En maar kronkelen en maar spartelen. Zo stilaan komen we uit bij de complete verdwazing. Jullie volgen Bart DW met een slaafse volgzaamheid als indertijd de leden van het Verdinaso toen Joris van Severen met z'n Nieuwe Marsrichting compleet de andere kant op ging. Als nu zie wat ik zie van N-VA-leden en/of -stemmers hoe jullie de raarste pirouettes van de "Voorzitter voor het Leven" verdedigen, dan zijn jullie in datzelfde stadium beland.

En bespaar me dat ongeloofwaardige "al de rest is fictie en tijdverlies". Als er de afgelopen twee legislaturen nu iets duidelijk is geworden, dan was het wel dat die "kracht van verandering" complete fictie was en dat die tijd in de Vlaamse regering een heel grote vorm van tijdverlies is geweest. Niets gerealiseerd. Geen enkele institutionele winst op welke manier dan ook. Wel wou de N-VA de partij zijn die als een malafide kruidenier zijn beste klanten heeft gepluimd. Het is net die middenklasse die erop is achteruit gegaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden