Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Moeite om te lezen? OK elk land heeft een politiek spectrum waar je van hete ene extreme naar het andere gaat. In de VS is VB bijvoorbeeld niet anders dan een groot deel vand e GOP en dus doorsnee politiek.(en de GOP zit ook volf ascisten) In belgie zijn die extreem .
In belgie loopt qua ethiek de standpunten uiteen van : zo goed als altijd voor alles abortus en eutanasie(als voorbeeld en die zijn dan heel progressief) tot abortus/euthanasie verstrengen wat dan de conservatieve strekking is.
NVA zit bij dicht bij die laatste en wil de status quo behouden en zijn dus in belgie daar conservatief in.
Waarom hebben VB stemmers zoveel moeite met feiten?
|
Welke feiten? U brengt net geen feiten aan. De Belgische abortuswetgeving is totaal niet "conservatief", die is heel progressief. Ik citeer Francken:
Citaat:
Ik heb me dan ook verdiept in dat dossier en ik vind dat we al één van de meest progressieve wetgevingen over abortus hebben.
|
https://www.hln.be/binnenland/de-ste...zijn~afbb6a3d/
Wilt u echt weten wat een conservatieve insteek is over abortus, dan kijk je naar bijvoorbeeld de Poolse wetgeving: abortus om medische redenen, als het leven van de vrouw in gevaar komt en als het ongeboren vrucht niet levensvatbaar blijkt.