Ontluisterende straatinterviews in Borgerokko. PVDA groeit mee met de islamitische omvolking die volgens de linkiewinkies een samenzweringstheorie is. In Antwerpen is de partij met de ironische naam ondertussen al goed voor 22,5%.
REPORTAGE. In het nieuwe communistische bastion van Vlaanderen: “Ongeschreven regel dat onze hele straat op Jos D’Haese ging stemmen”
Citaat:
“Heel de straat hier (Vincottestraat, red.) ging op PVDA stemmen, dat was een ongeschreven regel”, beweert een groepje jongeren. Yassine (21) legt uit: “Jos D’Haese woont hier om de hoek. Hij komt af en toe langs in de wijk en houdt dan een gesprekje met ons én ja, dat werkt.” Wat D’Haese dan zoal gezegd heeft tegen de jongeren, vragen we hem. “Dat hij voor Palestina is en de andere partijen zich daar niet over uitspreken, zo heeft hij ons allemaal overtuigd.
|
Citaat:
Toen keek ik meer van zijn video’s en had hij het over dat hoofddoeken overal toegelaten moesten worden, dat we Palestina meer moesten steunen én een rijkentaks invoeren, en dan was ik volledig overtuigd.
|
Citaat:
“Whoah!! De tweede grootste? Gij meent dat of wa”, komt een groepje jongeren in het Krugerpark tussen als ze ons horen praten. “Allemaal door onze MrBeast: Jos D’Haese.
|
Citaat:
Laat oktober maar komen, zegt ook Said (36) uit Borsbeek. Voor hem en zijn vrienden was één ding belangrijk: free Palestina. “En dan was er maar één partij die daar een duidelijk standpunt over had. De rest durfde niet praten. Alle Marokkanen die ik ken, hebben op PVDA gestemd”, zegt hij.
|
Citaat:
Dat PVDA veel stemmen heeft kunnen ronselen in moeilijke wijken, met jongeren met migratieroots, is wel duidelijk. “Ik weet niet veel, maar ik weet wel dat 80 procent van de inwoners van Borgerhout moslim is en wij hebben allemaal op PVDA gestemd”, zegt een dertiger. “Tien jaar geleden stemden we allemaal op Patrick Janssens (Vooruit), nu zijn die stemmen allemaal naar PVDA en Jos D’Haese gegaan. Als Vlaams Belang meer dan 50 procent had gehaald en de grootste was hier, dan was ’t oorlog. (lacht) Iedereen is blij dat dat niet zo is.”
|
Gratis geld beloven, meer kopvodden beloven en een beetje wapperen met de pallievlag. Meer is er niet nodig om het stemvee te paaien in een geïslamiseerd Antwerpen.