Het is met extreme aandacht en fanatisme dat de UKR's luchtafweersystemen in de Krim opsporen en aanvallen.....dat is opdat de druk op de maritieme installaties van de Krim,en de potentiele bevoorradingsroutes kan aangehouden worden....Beiden zijn maar voor een fractie meer functioneel vergeleken bij 2 jaar geleden,dankzij de mogelijkheden van de UKR's om ze te Stormhawken en ATACMsen,en dat kan maar als de Russische middel- en langeafstandsluchtafweer van de Krim kreupel gehouden wordt...
Op Ukrinform ondertussen beweert men dat de ATESH operators op de Krim informatie hebben dat Russische Luchtafweerpersoneel op de Krim het advies krijgt hun familie die eventueel aanwezig is te evacuren naar lokaties in het "Zuidelijke Militaire District"....(dat is niet meer op de Krim)
Dat zou kunnen een indikatie zijn dat straks de Russen een deel van hun Luchtafweertroepen gaan verhuizen....Er wordt ingeschat dat de Russen de Belgorod en de Koersk Oblasten gaan versterken met de steeds mindere middelen die hen nog resten omdat het wel duidelijk is dat de Oekrainse luchtaanvallen daar zullen verhevigen eens de F-16s en begeleidend wapentuig er zijn.....De Krim moet maar zijn plan trekken.....
Door de Russische spoorwegactiviteiten in Luhansk,Donetsk en Zaporischa is de Krim van minder belang.....Ondanks dat deze spoorlijnen DICHTER bij de Oekrainse linies liggen zijn deze blijkbaar aanzienlijk moeilijker te treffen dan de Krim installaties ....(vraag me niet hoe dat komt,ik zit hier in de zetel achter mijn laptopje hé....)
Een andere interessante opmerking is dat voor zeker 3 Russische landingsschepen de Zee van Azov als een veilig operatiegebied beschouwt wordt (en ze hebben daar werk met het heen en weer shuttelen van spullen en troepen ) dan bvb de Zwarte Zee...De Zee van Azov ligt aan drie kanten ingekapseld tussen Russisch gecontroleerde kusten en is vanuit de Zwarte Zee effectief ontoegankelijk door de barrieres die al beginnen aan de Kherch brug......
Niettemin zitten ze daar effectief gevangen in een geografisch niet bijzonder groot gebied......een lekkere prooi......een nuttige prooi....
Laatst gewijzigd door kelt : 10 juni 2024 om 16:19.
|