Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
rikketikketik ==> nog 5 jaar extra parlementaire wedde voor niks te doen
|
Er is een verschil tussen niks doen en geen resultaten boeken. Parlementairen van PVDA en VB staan geregeld hoog op de lijsten wat parlementair werk betreft. Het gaat dan om vragen, tussenkomsten, voorstellen, ... . Maar al dat werk brengt meestal niet veel op. Toch niet rechtstreeks. Naar het schijnt legt het wel de zweep op de regerende partijen om een beetje praat te verkopen die naar toegevingen ruikt maar uiteindelijk merk je daar in de samenleving niet veel van. Ondanks de verscheidene zwarte zondagen en de opeenvolgende overwinningen van PVDA ben ik ondertussen lid van de minderheid in mijn gemeente (al blijf ik omwille van mijn huidskleur en afkomst wel de onderdrukker) en zie ik hoe langer hoe meer financiële en vooral geestelijke armoede om me heen.
Edit: PVDA kan wel meer doen voor individuen door haar leden en sympathisanten bij de vakbonden en in de mutualiteiten, door haar dokters- en advocatenwerkingen. Dat mist men bij het VB. Er zijn wel wat kleinschalige projecten maar zo'n invloed als de PVDA heeft dat niet.