Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148
Hoewel de serie uit weloverwogen desinteresse aan mij voorbij ging, kan ik mij levendig inbeelden dat onze nieuwe grote leider tijdens het conclaaf op gegeven moment moet geroepen hebben; godverdomme, nu gade allemaal uw bakkes houden, nu is het mijnen toer. (Althans, dat zou kei-goeie show-bizz zijn!)
De timing ervan is impeccable, in mooi Vlaams, van die demarche.
Het is nu of nooit, de Nva is all-in schreef ik al eerder.
Ze hebben het zowat allemaal geprobeerd, zijn voorgangers, om van de praktische en financiële puinhoop die België in het groot, en Vlaanderen in het klein, is, iets gemaakt te krijgen.
Bart De Wever mag het nu proberen.
Wie en vooral WAT gaat er volgens u in een regeer-akkoord staan, en welke coalitie raakt op de been?
Ik gok dat de wever het succes van d'haese niet is ontgaan. En dat daar "iets mee gedaan moet worden."
Maar wat, dat kan ik niet voorspellen.
|
Natuurlijk is dat De Wever niet ontgaan.
Vandaar zijn waarschuwing aan Vooruit, of hij geen kazakkendraaier is natuurlijk de vraag.
De Wever wil geen coalitie met partijen die lokaal samenwerken met PVDA, en verhoogt zo vooral voor één partij de druk
Citaat:
ANTWERPEN - Nationaal N-VA-voorzitter Bart De Wever heeft een duidelijke boodschap voor toekomstige coalitiepartners. Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA, sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. “Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn”, zegt De Wever. Hij verhoogt daarmee vooral de druk op Vooruit.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...bW15MTZieXRlcw
|