Fouad Ahidar wil geloof en politiek niet scheiden.
Fouad Ahidar wil geloof en politiek niet scheiden. Dat zou het onmogelijk moeten maken voor zijn partij om tot de Brusselse regering toe te treden.
Het onverwachte sterke resultaat van ‘Team Ahidar’ was de grote verrassing van de Brusselse verkiezingen.
Fouad Ahidar is al twintig jaar een Brusselse parlementair. Zijn boezemvriend Bert Ancaiux had hem indertijd binnengehaald bij Spirit en SP.A. Hij schopte het uiteindelijk tot ondervoorzitter van het parlement en voorzitter van de Vlaamse gemeenschapscommissie........
....... Gediscrimineerde moslims?
Ahidar beweert al jaren dat moslims op een onaanvaardbare manier gediscrimineerd worden. In 2014 zei hij op een islamitische beurs in Brussel dat we ‘niet Vooruit maar achteruit’ gaan. Hij had het dan over het onverdoofd slachten en het dragen van de hoofddoek.
‘Nog nooit hebben we zoveel problemen gehad als nu met onze rechten, ook al is links aan de macht’, stelde hij en hij besloot met deze uitspraak: ‘Ik wil weten hoe de toekomst van mijn vier dochters er zal uitzien. Ik wil dat ze hun dubbel burgerschap kunnen beleven.’ Daarmee bedoelde hij ‘Belg en moslim’ zijn.
Ik hoop dat ze hier consequent in gaan zijn.
Godsdienst en staat zijn hier gescheiden, als hem dat niet aanstaat, weet hij waar hij naar toe mag gaan.
We leven hier in België waar wij een cultuur hebben die gebaseerd is op het Christelijk geloof, ongeacht of men gelovig is of niet.
Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 juni 2024 om 15:48.
|