Los bericht bekijken
Oud 24 juni 2024, 11:11   #5
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Klassiek geval van 'anticipatie angst'...
Gevaarlijke neven-symptomen zijn het aanvaarden van de meest idiote zaken om een gevoel van veiligheid te creëren en dan deze debiele kwakzalverij aan anderen op te dringen om hun eigen angsten te helpen onder controle te houden.
Men vindt dit terug bij o.a. covid19-wacko's en klimaat-extremisten...
Vrij besmettelijk onder en vatbaar voor de 80% "simpelen van geest" in de maatschappij.
Het is net daarom dat ik het niet wilde opzetten. Ik wilde niet overkomen als een wacko of simpele van geest, maar volgens uw deductie ben ik daadwerkelijk een simpele van geest... Het kan echter ook gewoon iets eigen zijn aan de mens van kuddegedrag te volgen. Vandaag draagt niemand (behalve enkelen) nog een masker en je wil niet graag opvallen want als je anders bent of doet word je daadwerkelijk aanzien als een "wacko" of "simpele", gek genoeg als je de kudde dus niet volgt.

Ik vind dit een paradoxale vaststelling, aangezien het de zogenaamde "niet-wacko's" - of hoe noem je deze gevallen - zijn die zich juist altijd hebben verzet tegen kuddegedrag. Het beruchte woord "schaapjes" werd dan vaak gebruikt in samenwerking met het antagonistische "nazi's" en andere neologismen zoals het veel gebruikte "vaccinazi".

Ik heb me dus eigenlijk als een bang schaap gedragen door de kudde te volgen en niet mijn eigen besluitvorming te hanteren en het masker dan toch maar op te zetten.

Een val gezet voor deze de simpele van geest? Ik ben niet geheel overtuigd.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden