Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2024, 12:23   #53308
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Laat het evenwel zo zijn dat er hier op dit forum geen "russofoob" te vinden valt. Nogmaals: kritiek op Poetin en zijn agressiepolitiek tegen Oekraïne is geen russofobie, net zo min kritiek op Israël of Netanyahu een uiting van antisemitisme is. Of anders bent u toch wel de grootste antisemiet van dit forum, nietwaar? Naast mezelf trouwens, want u weet heel goed dat ik de Palestijnse zaak heel genegen ben en blijf.
Het gaat hier lang niet alleen om kritiek op Poetin.
Ray, en nu ook Pandareus, noemen alle Russen of pro-Russen "ongedierte" of "orcs", dus inclusief de kinderen, Patrick pleit voor een genocide tegen het Russische volk, enzovoort. U gaat akkoord met het verbieden van de taal van de grootste minderheid in media en onderwijs, het ontmantelen van standbeelden van 18de eeuwse Russische schrijvers, etc.
Dat gaat veel verder dan "kritiek op Poetin" maar is zonder meer Russofoob.

Vergeleken met Israël is kritiek op Netanyahu en de ISraëlische genocide tegen de Palestijnen geven uiteraard niet antisemitisch, veel Joden delen die kritiek trouwens.

Maar daarentegen zeggen dat de hele Israeëlische en Joodse bevolking "orcs" zijn, dat de Joodse cultuur en het Hebreeuws moeten verboden worden in media en onderwijs, dat alle verwijzingen naar de Joodse cultuur moeten gecanceld worden dat geweld op Joden gewoon omdat ze Jood zijn OK is, is uiteraard wel antisemitisch, en geen klein beetje.

Ik denk dat U slim genoeg bent om dat onderscheid te maken, U houdt zich gewoon "van den dommen" denk ik, omdat U, die sympathiseert met de Vlaamse collaborateurs, het helemaal niet goed voorheeft met Rusland en het Russische volk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden