Discussie: Atheisme vs theisme
Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2024, 10:43   #154
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet verwonderlijk dat het molentje weer aan het draaien gaat. CUFI blijft altijd maar rondjes draaien.
Dat is ook de reden dat ik er mee op houd.

Mijn punten blijven onveranderd:

1) Er is niets mis met kinderen vertellen over er wat gebeurt in de wereld.
2) Het is niet omdat je kinderen over ... vertelt, dat je hen ook aanzet tot...
3) Kinderen gaan pas een onderbouwde mening over iets kunnen vormen als ze er ook deftig over geïnformeerd worden.
4) Zelfs als je 100% tegen geslachtsoperaties ed. bent wapen je je kinderen er nog steeds beter tegen door hen te informeren dan door hen in het ongewisse te laten.
5) Uitleg verschaffen over iets kan alomvattend zijn. Uitleg hoeft niet gekleurd te zijn en mag dat op school ook niet zijn. Uitleg omvat dus zowel de positieve als de negatieve kanten.
6) Als er momenteel op een verkeerde manier met deze kwestie in het onderwijs wordt omgegaan moet die manier aangepast worden. We gaan de foute aanpak niet oplossen door er plots gewoon over te zwijgen.

Dat is mijn mening over de zaak.
Ieder mag daar mee akkoord gaan of net niet mee akkoord gaan.
Heb ik geen problemen mee.
Wel stel ik het op prijs dat er ook argumenten komen van iemand die er niet mee akkoord is.
En vooralsnog geraken die "argumenten" niet verder als een eeuwig herhaalde "Kinderen over geslachtsoperaties vertellen is ziek!" en dat is volgens mij eerder een mening dan een argument.
Dat is dan ook de belangrijkste reden dat ik stop met deze discussie.

Veel plezier gewenst aan degenen die er toch mee door willen gaan.