Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ik woon in een woonstraat (buitenzijde van een woonwijk) waar om één of andere krankzinnige reden op het einde van de straat een KMO-zone verrezen is.
Enkele maanden geleden voerde de gemeente nog eens verkeersmetingen uit (aantal voertuigen, soort voertuig, rijrichting, snelheid).
Van de 75 bestelwagens die hier gemiddeld per dag passeren rijdt maar liefst 40% te snel... Maximum snelheid is 50.
's Morgens waarschijnlijk omdat ze te laat uit hun bed zijn gekomen en 's avonds omdat ze zo snel mogelijk thuis willen zijn.
Het gaat hier dan voornamelijk om bouwvakkers (aannemers, schrijnwerkers, loodgieters...).
De gemeente komt dan een paar keer flitsen waarna de snelheid gedurende een week of twee zakt en daarna stuiven ze weer als vanouds door de straat.
|
Aan 50 kan ik me perfect houden. Sowieso is dat al bijna 60 op de teller. In stedelijk gebied is dat zeer realistisch en meer dan genoeg.
Met 30 heb ik het heel moeilijk. Als ze op max 30 plaatsen flitsen rijdt bijna 75 % te snel. Ik vind 30 rijden met een moderne auto bijna onmogelijk.