Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac
Kandidaten voor geneeskunde moeten beschikken over bepaalde basiskennis en intellectuele capaciteiten om hun leerstof te kunnen verwerken zonder teveel tijd te moeten verprutsen aan datgene ze in het middelbaar hadden moeten oppikken.
Biologie is dan zelfs de mindere graadmeter. Plantkunde is niet nodig en de kennis over het menselijk lichaam komt automatisch aan bod in een nog veel gedetailleerdere vorm dan wat in biologie van het middelbaar voorkomt. Dat gat wordt automatisch opgevuld.
Chemie is dan zelfs meer belangrijk. Want als je daar geen notie van hebt, dan zit je met een gat dat (niet automatisch) moet opgevuld worden tijdens het verwerken van nieuwe leerstof.
Men gebruikt dus biologie mede als graadmeter (samen met de andere vakken), maar de stelling "dat wie minder dan 50% heeft op biologie tijdens het ingangsexamen geneeskunde geen goede arts kan worden" is gewoon van de pot gerukt.
|
Jij hebt veel fantasie.
Ik weet er geen kloten van, en daarom zoek ik naar dingen zoals:
https://toelatingsexamensvlaanderen....amenonderdelen
|