Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus
Wat ik gezegd heb is dat men beter levenskwaliteit als norm zou moeten nemen en daarin is Hongarije niet slecht met o.a. zijn gratis openbaar vervoer voor ouderen. Het feit dat Orban telkens opnieuw verkozen wordt, dat er investeringen uit China komen met veel toegevoegde waarde zie ik als positief. Over de Baltisch Staten, met grote groepen Russisch sprekende bevolking, wordt hier niet gesproken.
|
Welk vreemd narratief houdt u erop na. Investeringen door China? Denkt u nu echt dat Hongarije de illustere uitzondering is binnen Europa? In 2023 investeerden allerlei Chinese firma's vele miljarden in de Europese economie. Wat wel problematisch is in het Hongaarse geval, is de eenzijdigheid die er nu gebeurt. China is de grootste investeerder in de Hongaarse economie, waarbij dan nog eens 85% gaat om Chinese leningen. Als er nu iets is wat Hongarije ook had kunnen leren uit de energiecrisis van 2022, dan was het wel dat het eenzijdig vernauwen van een economie met een grote partner altijd een strategisch risico inhoudt.
Over de Baltische volkeren spreek ik hier wel, omdat u immers het een ontkrachting is van uw schijnmanoeuver. Ik merk trouwens dat u nog steeds mijn eerder gestelde vraag ontvlucht over de dramatische consequenties van een onoverwinnelijke overwinning van Hitler in 1940.