Los bericht bekijken
Oud 21 juli 2024, 17:30   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard Aan de verdwaalde auto-op-waterstof-gelovige

Het moest er ooit van komen.

Toyota is in Californië voor de rechtbank gedaagd.

Citaat:
https://www.teslarati.com/toyota-mir...drogen-issues/

Eigenaars van Toyota Mirai dienen een rechtszaak aan wegens waterstofproblemen

21 juli 2024

Een groep eigenaren en huurders van Toyota Mirai heeft een class action-rechtszaak aangespannen tegen de Japanse autofabrikant vanwege hun slechte ervaringen met hun waterstof-brandstofcel-elektrische auto (FCEV).
Volgens de aanklagers in de rechtszaak had Toyota consumenten misleid over de realiteit van het bezit van de waterstofauto.

Volgens de eigenaren en huurders van de Mirai in hun klacht hadden Toyota en zijn verkoopteam potentiële kopers van de FCEV verteld dat “het tanken van waterstof beschikbaar, naadloos en vergelijkbaar is met het tanken van benzine”, dit is helemaal niet het geval. Eigenaars merkten op dat er een tekort is aan waterstofbrandstof en dat de brandstof zelf steeds moeilijker verkrijgbaar is geworden.

De eigenaren en huurders van Mirai merkten op dat de problemen met de beschikbaarheid van waterstof zo opmerkelijk zijn dat dit de FCEV “onveilig, onbetrouwbaar en onbruikbaar” zou kunnen maken.

Eigenaren en huurders merken op dat ze lange ritten kunnen maken alleen maar om compatibele tankstations te vinden. En soms garandeert zelfs het bereiken van een station niet dat ze hun voertuigen daadwerkelijk kunnen tanken.

Kapotte apparatuur en incompatibele tankkaarten, om maar een paar problemen te noemen, kunnen er uiteindelijk toe leiden dat Mirai-eigenaren een sleepwagen en alternatief vervoer gebruiken. Afgezien hiervan zijn de kosten van waterstof omhooggeschoten, wat ertoe heeft geleid dat Toyota’s waterstoftankkaart van $ 15.000, die een stimulans is voor Mirai-bezitters, niet drie jaar of langer meegaat, zoals geadverteerd door de autofabrikant.

De eigenaren en huurders van de Mirai merkten ook op dat hun voertuigen niet echt overeenkomen met de geschatte actieradius die Toyota voor de auto adverteert. Deze problemen hebben de inruilwaarde van de Mirai beïnvloed, die na vijf jaar gebruik slechts ongeveer 19,4% van zijn waarde heeft behouden. Ondanks dat Toyota zich naar verluidt bewust is van deze problemen, blijft het bedrijf klanten informeren dat de Mirai passend wordt ondersteund door een waterstofnetwerk, zo beweerden de aanklagers.

“Toyota en zijn werknemers, inclusief verkopers, maken het feit niet bekend en verbergen actief dat:

1) waterstofbrandstof soms dagenlang niet beschikbaar kan zijn;

2) dat het tanken van waterstof in de Mirai gemiddeld vele uren in beslag neemt;

3) dat waterstofbrandstofpompen vaak vastlopen en blokkeren op de Mirai, waardoor eisers en andere Mirai-bezitters meer dan 30 minuten moeten wachten, zodat de brandstofpomp kan opwarmen en uit het voertuig kan worden verwijderd zodat ze kunnen wegrijden ; en dat

4) de prijs van waterstofbrandstof de afgelopen vier jaar drastisch is gestegen, en als zodanig is de belofte van Toyota dat de Mirai wordt geleverd met een waterstoftankkaart ter waarde van $ 15.000, die drie jaar of langer geldig is, absoluut waar. vals”, schreven de eisers in hun klacht.

De class action-rechtszaak van de Mirai-eigenaren en huurders tegen Toyota kan hieronder worden bekeken: 20 blz...
zie ook (stil) topic: https://forum.politics.be/showthread.php?t=261328, post 537: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=537
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2024 om 17:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden