Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2024, 16:44   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik onderschat repressie en propaganda zeker niet, maar doden en vooral invaliden die steeds meer deel gaan uitmaken van het dagelijks leven. Dat moet toch een krachtig middel zijn om schellen van de ogen te doen vallen vermoed ik. Zeker omdat een volledige isolatie van info in deze tijden nog moeilijk te realiseren is (hoewel in N Korea zou dat effectief nog vrij goed lukken blijkbaar, mogelijks staat de bevolking daar nog voor een stuk met één been in de middeleeuwen en op die manier, ja ...)
je hebt 2 mogelijke reacties:

1/ uw schellen vallen van uw ogen idd, en je begint te snappen dat het verhaal ergens rammelt. Anderzijds het rammelen komt maar als je continue de indruk geeft dat je succes boekt in UKR en dat alles naar wens gaat en vlug gaat gedaan zijn... Hier beginnen ze al te spreken over 10 jaar, dus zo dom zijn ze niet in het Kremlin om toch fundamentele foute evoluties te gaan verbloemd propageren ...

2/ de andere reactie is dat je volledig opgaat in de retoriek van de stoute vijand die moet verslaan worden, en dat je meer en meer verbitterd op uw groot gelijk standpunt blijft zitten met een gigantische frustratie als gevolg

In feite zit volgens mij 90% van de bevolking in die faze, al wie zich niet informeert door de taalbarriere met het buitenland en zich enkel verdiept in russische teksten, zal dus nooit ontdekken dat er twee kanten aan het verhaal zijn. de Russische epische kant met wunderwaffe, heldenmoed, en het binaire oost/west BRIC/West vijandmodel gaat erin als zoete koek. Je hoort gewoon hoe moedig uw mensen aan het vechten zijn om die vijand te verslaan, en hoe hardhet westen de wereld manipuleert en naar zijn hand zet met corruptie, geld, omkoperij, of al die laakbare middelen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden