Het lijkt me dat er overal nog steeds te weinig managers zijn tegenwoordig...
serieus nu:
Het kan er bij mij niet in dat grote organisaties die dure en voor de "business" zeer kritische infrastruktuur of apparatuur hebben bepaalde onderdelen nergens VAST en GERESERVEERD hebben liggen,desnoods via een contract met een onderhoudsfirma.....
Nu,eigenlijk verwacht ik niet veel van een sociale verhuurmaatschappij.
Die sociale woonmaatschappij kon de verloning van een paar van hun "consultaten" beter ingezet hebben aan wat gereserveerde voorraad bij de lift-onderhoudsfirma...
Maar van een reisorganisator met een eigen vliegtuigvloot mochten we al beter verwachten....
Zich "concentreren op de kernactiviteiten" (dat is het vakkundig de klanten van hun centen ontdoen,bestaan ook managers voor) heeft ,iedere keer weer,gevolgen als er zich iets "technisch" voordoet,want "techniek" is GEEN kernactiviteit meer ....het is een KOST....en de manager zit liever gewoon te wachten tot die zich voordoet, om dan de zwarte piet door te schuiven naar de leverancier(s)....Leveranciers kunnen,echt waar,NIET toveren.
FMEA en als gevolg daarvan het aanleggen van kritische stock is "overrated" blijkbaar.Onderhgud is aan de goedkoopste aanbieder die op den duur gewoon een velletje A4 komt vullen met "OK" op in plaats van f*cking onderdelen na een paar jaar of vastgestelde draaiuren gewoon ER UIT TE GOOIEN en VERVANGEN.Of "Onderhoud" is gewoon het betalen van een kuisfirma en tuinonderhoud?
.
Welaan dan,aanschouwen we de gevolgen....