Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2024, 10:55   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Nieuwe Telenet-modem

Gisteren nieuwe Telenet modem gekregen en geinstalleerd.

Handig: de gaten die in de muur geboord werden voor de vorige modem staan op exact dezelfde afstand als die voor de nieuwe. Er moeten dus geen gaten geboord worden.

Ook handig: modem komt met een soort houder die je aan de muur bevestigt en waar de modem inklikt.

Nogger handig: de modem pakt op één of andere manier de instellingen van de vorige over dus er moet op geen enkel toestel iets aangepast worden. Netwerknaam en wachtwoord blijven gewoon hetzelfde.

Nog leuk: wifi gaat plots weer als een speer. Zelfs bedraad internet (pc) lijkt mij een pak sneller.

Laatste leuke: modem en verzending was gratis.

Niet handig: als je de houder gebruikt kan de modem er maar op 1 manier in geplaatst worden en dat is met de aansluitingen naar rechts. Bij de vorige modem zaten de aansluitingen naar links. Gevolg: houder niet kunnen gebruiken omdat coax-kabel dan te kort was. Modem dus maar 'vastgebonden' met Colson-bandjes. Gelukkig uit het zicht.

Maar het ergste: er zit tegenwoordig blijkbaar een ventilator in zo'n modem. Nu maakt die niet zoveel lawaai dat je hem tot bij de buren kan horen maar toch: als ik aan de computer zit hoor ik hem aardig draaien.
Voorlopig wordt ik er nog niet horendol van maar wat niet is kan nog komen.

Nog mensen met ervaringen allerlei met de nieuwe Telenet modems?

Laatst gewijzigd door BigF : 8 augustus 2024 om 10:58.
BigF is offline   Met citaat antwoorden