Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2024, 09:33   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tegenwoordig is er een overvloed, nee een overaanbod aan reclame.
Radio, TV, magazines, reclamefolders, facebook en op je PC.
Vooral op de pc hindert het mij geweldig.
Als je een site opent, moet je koekjes aanvaarden, onmiddellijk daarna krijg je reclame over het item waar je naar zocht.

Is er een middel om dit tegen te gaan?
Naar de radio luister ik zelden.
Op tv is een apparaat genaamd 'afstandsbediening' een goei hulpmiddel tegen reclame. Vooral de knoppen Prog+ en Prog- kunnen helpen.
In magazines blader je gewoon verder en bedenk je; 30 jaar geleden stond er ook al reclame in magazines. Dat is niet iets van 'tegenwoordig'.
Reclamefolders kan je voorkomen middels een simpele sticker op je brievenbus.

En op PC... tsja, da's iets moeilijker. Ikzelf kijk er niet naar. Je leest wat je wil lezen en hebt geen aandacht voor de reclame errond.
Het wordt pas een probleem als je verplicht door de reclame moet, zoals bij YouTube bv.

In ieder geval: ik sta aan jouw zijde. Ik heb ook een fucking hekel aan reclame. En in veel gevallen ook hoe die reclame de wereld verziekt.

De bangmakerij van firma's als Verisure bv. Laten uitschijnen dat je in geen enkele straat in België nog veilig kan zijn. Of Dettol, die ons willen laten geloven dat een wereld zonder bacteriën een streefdoel is.
Dat zijn de reclames waar ik nog het platste schijt van krijg.

Maar ook een filmpje dat me voor de -tigste keer komt vertellen hoe lekker Suzy wafels zijn ergert me hoor.

En dan hebben we het nog niet gehad over reclame in het straatbeeld. Dat mogen ze van mij per direct verbieden. Dat is niet meer en niet minder dan de openbare ruimte vervuilen.