Los bericht bekijken
Oud 19 april 2005, 10:26   #552
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
2004gun, de kerncentrale van Doel groot genoeg? Of de Total raffinadery, de afvalverbrandingsinstalaties over heel België, Rhodia Chemie in de zeehaven van Gent.

Overal waar ik geweest ben, het niet Boer Swa en knecht was, werd het werk gecontroleerd voor tijdens en na. Op de kerncentrale was het nog erger, en kreeg ik een werkopdracht, waarin tot op de puntjes stond wat er moest gebeuren, hoe en wanneer. Zelfs het aantrek moment van een bout in de muur voor een kabelgoot stond erbij.

Bij IT opdrachten(voor mij dus bekabelen) was het duidelijk. Die ,die en die kabel daar, die en die daar, en durf nog niet eens te kijken naar een ander hoekje. Ook daar was de supervisie volledig.
Men zou het zeker merken als ik extra dingen probeerde weg te moffelen.

Maar kom, we zijn hier niet in de VS.

Het radiografisch laten ontploffen van springstoffen is al lang in gebruik. maar je zit hier wel met een hoop onbekende factoren, en da's de reden waarom er in demolitiewerken nog steeds met kabels gewerkt word. Minder kans op storingen.
Om het veilig te doen heb je gecodeerde signalen nodig, en dan nog eens in het geval van de WTC torens steunzenders binnen het gebouw, zeker in de centrale colom, die anders een goeie kooi van faraday vormt.
Enkele van de IT bedrijven en banken in deze gebouwen waren veiligheidsfreaks. Regelmatige controle op afluister en spionage apparatuur hoort erbij. Die gaan echt niet blij zijn als die iets zien dat op radiomateriaal lijkt.

Wat betreft 10000'den mensen en 80 ton vergelijken.
Stel gemiddeld, met de te dikke amerikanen. 800 kg per persoon. 30 000 mensen per gebouw op een werkdag/ da's 30 000 000 kg, oftewel 300 ton verdeeld over een 80 werkvloeren. Das geen 80 ton tegen 700 km/u verdeeld over x vloeren. of de windlast van het hele gebouw ,verdeeld over de hele gevel. Dan spreken we over een heel ander soort piekbelasting,

Democraat Steve, ik werk dagelijks met RC spullen. met 100kg aggresive mechanische gladiator eraan. En we hebben grondige veiligheidsmaatregelen om te voorkomen dar eriemand door vermangeld word.
Ergo, ik weet verdorie goed waar we het over hebben.
En het was het argument van de believers dat het niet kon met een 767. Dat heb ik dus nooit ontkent. Integendeel, oefen zelf een week of 5 met Win flightsim 2000 en je kan dat ook, weliswaar zonder opstijgen en landen.

Zelf met opstijgen, landen is iets anders maar een 767 van de grond trekken is gewoon een kwestie van de flaps in de juiste stand en genoeg poeier geven, de autopilot die door een kind in te stellen is, , instellen en de computers trekken hun plan.

Ge moogt alleen niet vergeten van uwe poeier op tijd terug te nemen anders komt ge in een overspeed situatie terecht en ook uw landing gear moet omhoog, of ge geraakt het kwijt, het zijn meer details waar ge dan nog op moet letten, en als er iets misgaat ja dan ben je wel goed gezien, ge zijt immers geen piloot.

Vervolgens stelde met de GPS een waypoint in, en vandaar laat je dat ding in een welbepaalde koers naar uw doel vliegen, ge hoeft zelf nog niet eens het stuur in handen te houden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden