Discussie: One pedal drive.
Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2024, 18:43   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het "48V boordnet " werd al begin deze eeuw grotendeels uitgetekend als de weg vooruit voor de auto-industrie,exact om de redenen die aangegeven werden,ja,zelfs bij voertuigen met ICE aandrijving....

Het begrip "micro-hybride",geplakt op de huidige generatie van start-stop-remenergie-terugwinner autos zou daarmee een VEEL realistischer invulling gekregen hebben....

Maar helaas...

twee decennia lang zat de auto-industrie naar mekaar te kijken en de fabrikanten van auto-accus,(jwel,de lood-zuur startaccusector,nog steeds een waarlijk kolossale economische sector) wist ook niet wanneer ze konden beginnen met het omtoolen van hun fabrieken....Ook de grote toeleveranciers van de industrie (de Bosch-en zeg maar) waren waarschijnlijk grotendeels wel klaar met plannen,studie en zelfs prototypes maar.....niemand bewoog....

En zo kocht kelt in 2018 nog steeds een ICE-tje met dat amechtig (maar wel heel erg dapper) 12 Volt EFB-tje er in.......dat,laat ons wel wezen,eigenlijk geen echte fundamentele verbeteriung is tov de SMF batterijtjes van de non-start-stop auto's van het jaar ervoor.....dat was generisch geknutsel in de marge ..(in de typische Vlaamse verkeerschaos met iedere 5 voeten een stop biedt dat Start/Stop gedoe toch al geen voordelen,integendeel vrees ik...ik leg het AF)

Het is ongelofelijk eigenlijk dat een lithium-auto-boer nu even wat stampen moet uitdelen richting een 48V net,wat WEL zou kunnen leiden,ironisch genoeg,tot ECHTE micro-hybrides,maar op lood-zuur batterijbasis....

nu ff wachten op de Chinezen.....of op een ICE-tesla?

bwoaff...en misschien ook wel met een automaat dan van den eerste keer.niet helaal "one pedal drive" maar we naderen....
dat is het eerste wat ik induw na de startknop , de startstop disabler dat heeft mij al een batterij gekost die cirque , ze lappen mij dat geen twee keer.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden