Los bericht bekijken
Oud 18 augustus 2024, 10:14   #36
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Voelt GIJ u wel okee?
Ge zit in Sovjet MOET van Moskou err Europa, tegen jaar X MOET dat, het dictatoriale vanaf 1 januari JAAR verandert: <waslijst>, uw oprit MOET zus en zo, uw huis MOET zus en zo, uw dak MOET zus en zo, uw tuin MOET zus en zo, en als ge regenwater vasthoudt MOET ge da Melden aan de Dienst BurgerControle.
Als ge rechtdoor wilt MOET ge links afslaan, als ge linksaf wilt slaan MOET ge voorbijrijden en terugkeren, als ge rechtsaf wilt slaan moet ge rondomrond rijden, als ge terug wilt keren MOET ge ne halve stad omrijden, als ge stad wilt binnenrijden MOET uw auto zus en zo zijn en als ge van dorp 1 naar dorp 2 wilt rijden moet ge u op opritten schurken om tegenliggers te laten passeren, door expres in de weg gezette bazar van het regime, tot en met betonbloempotten zo groot als ne bestelwagen. Ja lol, kijk in Gent langs de Coupure. Of op Bargiebrug. Openlijk en bot, als de Berlin Wall.
Ge moet maar durven he; Brutaal zijn he. Als ge da allemaal ziet, wéét ge waar de klepel van de totalitaire klok hangt he. Moet ge nie in andere kerken gaan zoeken he.
Uw "onze huidige neoliberale maatschappij", belt es naar de afdeling propaganda van het BE regime, vraag of ze "De Markt" nie willen terug renamen naar "De Vrije Markt".
En belt es naar de Dienst voor Ontharding. Vraag dat ze uw oprit es komen controleren, dat der genoeg water en onkruid door kan sijpelen, da ge In Regel zijt.
De EU moet net zomin als de Sovjetunie democratischer worden.
Ze moet de grond in.
De rest vereist geen speciale aandacht, da komt vanzelf, gratis voor niks.
Logisch, de EU ivoren toren werd gebouwd tegen de zwaartekracht van 't volk in en kost stukken van mensen om ivoor en toren te houden. Pak da weg en de stukken komen weer vrij voor meer woonruimte, meer tuin, meer baan en meer keuzes.
Nee, als ik uw bijdragen lees, valt dat soms dik tegen! Ik ben ook geen groot voorstander van al die regelneverij, maar het lijkt me toch een beetje gek om de EU als totalitair te beschouwen. Zeker in vergelijking met de Sovjet-Unie! Is die trouwens intussen weer uit zijn as herrezen? Ik moet ergens iets gemist hebben!