Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Maar waarom ?  Ik heb hier echt de indruk dat er veel forumleden zijn die verzinken in simplismen : 'De Wever gaat een plan dicteren, en de anderen moeten dat maar goedkeuren want wij zijn Grooot, en zijn zijn Klein' & andere Calimero toestanden...
De Wever zit zichzelf bijna te verkrachten om de (ontbrekende...) zetels van Vooruit binnen te halen, en stelt dingen voor die VOLKOMEN haaks staan op elk liberaal project. Dan moet het toch niet verwonderen dat er boel van komt ?
En nogmaals : is er al OOIT een formatiepoging gelukt zonder crisette, zonder clash, zonder echter 'crisis' en dan zonder finale ronde waarbij men alles wegmasseert en de respectievelijke pijnpunten van alle partijen in de vuilbak gooit ? Neen toch ?
Denkt er dan écht iemand dat het nu anders zou gaan verlopen ?
Ik ga zelf ook eens een steen in de kikkerpoel werpen : als men ooit een ernstige vorm van vermogensbelasting wil invoeren in België zal het niet met een onnozele meerwaardebelasting zijn die enkel kapitaal zal weghouden van de beurs. Neen, dan zal het zijn in de favoriete beleggingen van Bompa & de Boemie en de tweede of derde generatie erfgenamen van fortuinen van na WO II die generatie na generatie nieuwe rijken maken die er zelf niks voor gedaan hebben. De kleinkinderen-generatie die grote delen van de kuststrook bevolken via erfenissen en schenkingen. In vastgoed zit het generatie-patrimonium, enkel van daaruit kan een ernstige maar sociaal verdedigbare herverdeling komen.
Populistisch gaan jagen op iemand die wat winst wist te puren uit aandelenhandel is echt jaren '80 mentaliteit van geitenwollensokkendragers.
|
Ik denk eerlijk gezegd dat hij de sossen eens degelijk op hun plaats moet zetten.
België stemde centrum rechts, toch willen de linksen een links beleid. Heeft dat stukske crapuul nu nog niet door dat het geld meer dan op is? Wilt die racist blijven uitdelen.
Ik kost van dat rood gespuis.
En De Wever, De wever moet stoppen met toe te geven. Hij zal van ons geen mandaat krijgen om een centrum linkse regering te vormen, voor mij ging hij al veel te ver.